KAFEDE ÇALINAN ÇANTADAN KAFE SORUMLU!-11/10/2007 - 05.07.2011 
İstanbul Nişantaşı`ndaki Starbucks`ta
çantasını çaldıran Necla Sipahi, hukuk mücadelesini kazandı. Dünyanın en
büyük kahve zinciri Starbucks, Sipahi`ye tazminat ödeyecek.
Yargıtay,
alışveriş merkezi ve kafelerde yaşanan hırsızlık olayları konusunda
önemli bir karara imza attı.
Necla Sipahi, 2005 yılında, arkadaşıyla birlikte kahve içmek için
Nişantaşı `ndaki Starbucks `a gitti. Kahvesini aldıktan sonra koltuğa
oturdu ve çantasını da yanına koydu.
Arkadaşıyla sohbet ettiği sırada
çantasının çalındığını fark eden Sipahi , Starbucks çalışanlarına durumu
bildirdi. Kafe yetkililerinden güvenlik kamerası kayıtlarını istedi;
fakat sonuç alamadı. Olay yerine polis de çağrılmayınca tutanak
hazırlanamadı. Bunun üzerine Sipahi `nin avukatı Bülent Gökçen, karakola
giderek tutanak tutturdu. Daha sonra ise dünya çapında binlerce şubesi
ve milyarlarca dolar cirosu olan Starbucks `ın Türkiye temsilciliğine
zararlarının tanzim edilmesi istemiyle ihtarname yolladı.
Starbucks bunu
kabul etmeyince, yargı süreci başladı. 10 bin YTL tazminat talebiyle
önce İstanbul 4. Tüketici Mahkemesi `ne giden Sipahi, istediği sonuca
ulaşamadı. Starbucks, iddia edilen tarihte kafede hırsızlık olayının
yaşanmadığını, işyerinde güvenlik görevlisi bulunduğunu ve sorumlu
olmadıklarını savundu. Tüketici Mahkemesi de uyarılara rağmen koltuk
kenarına çantasını asan Sipahi `nin kusurlu olduğuna, Starbucks `ın ise
suçunun bulunmadığına karar verdi. Bunun üzerine Sipahi `nin avukatı
Bülent Gökçen, Yargıtay `ın yolunu tuttu.
İki yıllık sürecin ardından
Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, Sipahi `yi haklı buldu. Kararda işyerinin,
müşterisinin mal güvenliğini sağlamak zorunda olduğu kaydedildi.
Starbucks markasının büyüklüğüne de atıfta bulunularak, "Sıradan bir
işyeri olmayan davalı şirketin, çalıştırdığı işyerine gelen müşterinin
mal güvenliğini, özellikle kendi muhafazasına terk edilmiş bir eşyasını
asgari özen yükümlülüğünü korumak ve kollamak zorunda bulunduğu, davalı
şirkete ait işyerine gelen müşterinin yapılan reklam ve verilen hizmete
güvenerek geldiği, işyerindeki müşterinin davalının hakimiyet alanında
olduğu, müşterilerin her türlü zararlandırıcı eylemden koruması
gerektiğinin kabulü zorunludur." denildi.
|